• xiv_miedzynarodowe_sympozjum_naukowe_iwrd.png

XI MIĘDZYNARODOWE SYMPOZJUM NAUKOWE

"15 lat IWRD. Terapia osób z autyzmem - model dr Krantz i dr McClannahan w badaniach i praktyce"

 

23 kwietnia 2021 roku

 

godz. 15:00-18:30 - część polskojęzyczna

godz. 18:40-20:30 - część anglojęzyczna

 

PROGRAM SYMPOZJUM

 

15:00-15:20

prof. Marta Bogdanowicz, dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Otwarcie Sympozjum
Prezentacja o 15-leciu IWRD

15:25-15:45 

dr Anna Budzińska, mgr Ewa Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Efekty terapii w IWRD – badania własne

15:45-16:45 

mgr Iwona Ruta Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Metoda skryptów i ich wycofywania.Przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan

 

mgr Marta Wójcik, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Uczenie dzieci z autyzmem proszenia o brakujący przedmiot

 

mgr Katarzyna Hamerlak, mgr Anna Młynarczyk, Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji Czas Dzieciństwa w Warszawie.

Uczenie dzieci z autyzmem inicjowania interakcji z rówieśnikami w różnych sytuacjach dnia codziennego w przedszkolu

 

mgr Anna Piętka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem  w SOSW w Poznaniu.

Wykorzystanie metody skryptów podczas zabaw w grupie rówieśniczej

16:45-17:00  Przerwa
17:00-18:15 

mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Plany Aktywności - definicje oraz przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan

 

mgr Magdalena Żukowska, mgr Małgorzata Grzybek, Przedszkole Specjalne w PZSiPS w Legionowie.

Uczenie dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną samodzielnej zabawy i spędzania czasu wolnego

 

mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Niepubliczne Przedszkole Integracyjnego ,,Słoneczny Domek” w Kołobrzegu.

Zastosowanie planów aktywności w przygotowaniu dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu do rozpoczęcia nauki w szkole

 

mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu.

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania dzieci z autyzmem i młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością

 

mgr Żaneta Diks, SOSW w Żukowie.

Utrzymanie w czasie umiejętności szkolnych opanowanych  z wykorzystaniem planów aktywności  -  nauka zdalna

18:15-18:30 Pytania  
18:30-18:40 Przerwa  

Sesja anglojęzyczna

18:40-18:50

dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Rozpoczęcie części anglojęzycznej

18:50-20:30

dr Gregory S. MacDuff, Princeton Child Development Institute.

Activity Schedules: A Strategy to Overcome Prompt Dependence for Individuals with Autism

 

dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention.

Ensuring Effective Dissemination and Advancement of Critical System Variables in Autism Intervention Programs

 

dr Susan M. Vener, dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute.

The Effects of Script-Fading Procedures on Peer Interactions among Children with Autism

 

dr Eric Rozenblat, dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention.

Teaching Joint Attention Skills to Adolescents and Young Adults with Autism Using Multiple-exemplar Training and Script and Script-Fading Procedures

 

dr Kevin Brothers, Somerset Hills Learning Institute, New Jersey, USA,

Teaching parents to be the teachers their children with autism need them to be: Home and Community Programming

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Wykonanie: Studio WWW


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies