• xiv_miedzynarodowe_sympozjum_naukowe_iwrd.png

XIII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD

„Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Wspieranie osób z ASD i ich rodzin”
"Positive Approach in Applied Behavior Analysis. Supporting people with ASD and their families"

 

 piątek, 24 marca 2023 roku

 

godz. 15:00-17:20 - część polskojęzyczna

godz. 17:40-20:00 - część anglojęzyczna (tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia)

 

PROGRAM SYMPOZJUM

 

15:00-15:20

dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-SominkaInstytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.

Otwarcie Sympozjum
Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania a potrzeby dziecka z ASD i jego rodziny – model IWRD.

15:20-15:40

mgr Anna Florek, mgr Greta Dębińska-Żołyniak, mgr Joanna Słupek, Fundacja Anny Florek CZAS DZIECIŃSTWA.

Wspomaganie małego dziecka z ASD i jego rodziny w nabywaniu umiejętności ułatwiających codzienne funkcjonowanie

15:40-16:00

mgr Lidia Domańska, mgr Magdalena Świerzowska, mgr Magdalena Kopeć, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem - SOSW dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu.

Jak pomóc dziecku w spektrum autyzmu zaakceptować trudne dla niego sytuacje?

16:00-16:20

Przerwa

16:20-16:40

mgr Katarzyna Dąbrowska, mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę".

Wsparcie rodzin osób z autyzmem w poprawie jakości życia na przykładzie Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę”.

16:40-17:00

mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Żukowie.

Kształtowanie samodzielności u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w SOSW w Żukowie.

17:00-17:20

prof. Paweł Ostaszewski, Uniwersytet SWPS w Warszawie.

Wprowadzenie do teorii ram relacyjnych i jej zastosowań.

17:20:17:40 Przerwa

Sesja anglojęzyczna - tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia

17:40-18:00

Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, M.A., Institute for Child Development.

Welcome

Possitive Approach of Applied Behavior Analysis – IWRD model in research - Assessment and Teaching of Social Referencing.

18:00-18:20

Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement.

The Importance of Ethics to Help Guide Beneficial Intervention to Individuals with Autism.

18:20-18:40

Alla Moskalets, M.A., BCBA, President of UABA - Ukrainian Association of Behavior Analysts.

Development of Applied Behavior Analysis in Ukraine.

18:40-19:00 Break
19:00-19:20

Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D, Somerset Hills Learning Institute.

A Parent Coaching Framework for Teaching Contingency Management Skills.

19:20-19:40

Prof. Sigmund Eldevik, Oslo Metropolitan University.

Intensity and parental involvement is related to outcome of early behavioral intervention.

 19:40-20:00

Alison M. Gillis, PhD., Katie C. Wilson, M.A., Susan M. Vener, Ph.D., New York Child Learning Institute.

Teaching Social Skills to Children with Autism: Promoting Peer and Family.

20:00  Zakończenie - The end

© Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Wykonanie: Studio WWW


Szanowni Państwo, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w Polityce Prywatności.

Akceptuję pliki cookies