XIII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD
„Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Wspieranie osób z ASD i ich rodzin”
"Positive Approach in Applied Behavior Analysis. Supporting people with ASD and their families"
piątek, 24 marca 2023 roku
godz. 15:00-17:20 - część polskojęzyczna
godz. 17:40-20:00 - część anglojęzyczna (tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia)
PROGRAM SYMPOZJUM
Godzina wykładu | Wykładowca / Placówka / Temat wykładu |
---|---|
Sesja polskojęzyczna | |
15:00-15:20 |
dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum |
15:20-15:40 |
mgr Anna Florek, mgr Greta Dębińska-Żołyniak, mgr Joanna Słupek, Fundacja Anny Florek CZAS DZIECIŃSTWA. Wspomaganie małego dziecka z ASD i jego rodziny w nabywaniu umiejętności ułatwiających codzienne funkcjonowanie |
15:40-16:00 |
mgr Lidia Domańska, mgr Magdalena Świerzowska, mgr Magdalena Kopeć, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem - SOSW dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu. Jak pomóc dziecku w spektrum autyzmu zaakceptować trudne dla niego sytuacje? |
16:00-16:20 |
Przerwa |
16:20-16:40 |
mgr Katarzyna Dąbrowska, mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę". Wsparcie rodzin osób z autyzmem w poprawie jakości życia na przykładzie Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę”. |
16:40-17:00 |
mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Żukowie. Kształtowanie samodzielności u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w SOSW w Żukowie. |
17:00-17:20 |
prof. Paweł Ostaszewski, Uniwersytet SWPS w Warszawie. Wprowadzenie do teorii ram relacyjnych i jej zastosowań. |
17:20:17:40 | Przerwa |
Sesja anglojęzyczna - tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia
|
|
17:40-18:00 |
Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, M.A., Institute for Child Development. Welcome Possitive Approach of Applied Behavior Analysis – IWRD model in research - Assessment and Teaching of Social Referencing. |
18:00-18:20 |
Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement. The Importance of Ethics to Help Guide Beneficial Intervention to Individuals with Autism. |
18:20-18:40 |
Alla Moskalets, M.A., BCBA, President of UABA - Ukrainian Association of Behavior Analysts. Development of Applied Behavior Analysis in Ukraine. |
18:40-19:00 | Break |
19:00-19:20 |
Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D, Somerset Hills Learning Institute. A Parent Coaching Framework for Teaching Contingency Management Skills. |
19:20-19:40 |
Prof. Sigmund Eldevik, Oslo Metropolitan University. Intensity and parental involvement is related to outcome of early behavioral intervention. |
19:40-20:00 |
Alison M. Gillis, PhD., Katie C. Wilson, M.A., Susan M. Vener, Ph.D., New York Child Learning Institute. Teaching Social Skills to Children with Autism: Promoting Peer and Family. |
20:00 | Zakończenie - The end |