XIV Międzynarodowe Sympozjum Naukowe IWRD
"Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne"
"Social inclusion of individuals with ASD"
piątek, 22 marca 2024 roku
godz. 15:00-17:10 - część polskojęzyczna
godz. 17:40-20:00 - część anglojęzyczna (tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia)
PROGRAM SYMPOZJUM
Godzina wykładu | Wykładowca / Placówka / Temat wykładu |
---|---|
Sesja polskojęzyczna |
|
15:00-15:10 |
dr Marta Wójcik, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum |
15:10-15:30 |
dr Anna Budzińska, dr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. III-stopniowy model edukacji włączającej w IWRD |
15:30-15:50 |
mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole "Bajkowa Akademia", Rola przedszkola we wdrażaniu dzieci z ASD do grupy rówieśniczej. |
15:50-16:10 | Przerwa |
16:10-16:30 | mgr Aldona Klekowicka, Terapeutyczny Punkt Przedszkolny i Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Autyzmem w Płocku "Niebieski Domek”, Klasa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
16:30-16:50 | mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Przedszkole Integracyjne „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu, Model edukacji włączającej w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym "Słoneczny Domek" w Kołobrzegu. |
16:50-17:10 | Izabela Minga, Fundacja ''AUTYZM - BRAND NEW BRAIN'', ,,Życiowa podróż w nieznane''- okres wczesnodziecięcy i szkolny. Dorosłość i czyhające w niej niebezpieczeństwa. Na przykładzie syna Maksa. |
17:10-17:40 | Przerwa |
Sesja anglojęzyczna - tylko w języku angielskim, bez tłumaczenia
|
|
17:40-17:50 |
Marta Wójcik, Ph.D, Iwona Ruta-Sominka, M.A., Institute for Child Development. Welcome. |
17:50-18:10 | Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, Ph.D., Institute for Child Development IWRD model of transition children with autism to regular kindergarten. |
18:10-18:30 | Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Emma Quigley, M.A., Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement, The Transition to Adulthood: Necessary Considerations and Applications. |
18:30-18:50 | Przerwa - Break |
18:50-19:10 | Amanda S. Freeman, Ph.D., BCBA; Christa Kassalow, M.Ed, BCBA, Princeton Child Development Institute, Teaching Social Skills through Integration and Individualization: PCDI’s Summer Wonders Program. |
19:10-19:30 | Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D, Paul Shreiber, MA, BCBA; Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Priya Patil, MA, BCBA; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D., Somerset Hills Learning Institute, Effective Procedures for Transitioning Students with Autism from Intensive to Minimally-Supportive Intervention Settings. |
19:30-19:50 |
Alison Gillis, PhD., Katie Wilson, M.A., Allison Kanner-Murray, M.A., Susan M. Vener, PhD, New York Child Learning Institute. Promoting Independence to Achieve Community Integration for People with Autism. |
19:50-20:10 | Edisa Shirley, Ph.D, LMHC, Behavioral Health Center of Excellence, Promoting Social Inclusion through ABA: The Role of BHCOE School Accreditation. |
20:10 | Zakończenie - The end |