dr Anna Lubomirska, ukończyła psychologię na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim.
Od 2006 roku terapeuta w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka, od 2015 roku także trener. W 2009 roku odbyła staż w Princeton Child Development Institute. Od listopada 2010 do grudnia 2016 roku dyrektor IWRD Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Jest diagnostą oraz tworzy programy i szkoli rodziców objętych opieką Poradni IWRD. Prowadzi szkolenia z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania u dzieci z autyzmem dla nauczycieli i terapeutów na terenie całego kraju. W latach 2013 – 2015 trener i superwizor terapeutów z Austrii i Słowacji, szkolących się w IWRD w ramach projektu unijnego. Jest w trakcie studiów doktoranckich na OsloMet University. Promotorem jej pracy doktorskiej jest prof. Sigmund Eldevik. Wykładowca na studiach podyplomowych „Stosowana Analiza Zachowania – terapia spektrum zaburzeń autystycznych” na Uniwersytecie Gdańskim.
Prowadzi superwizje w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Fundacji Czas Dzieciństwa w Warszawie, które ma status placówki rekomendowanej przez IWRD, oraz w Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książe” w Toruniu. Prowadziła superwizje również w klasach dla dzieci z autyzmem w Szkole Podstawowej nr 69 w Gdańsku. Przetłumaczyła na język polski „Teaching conversation to children with autism: scripts and script fading” oraz częściowo “Activity schedules for children with autism” autorstwa Patricia Krantz i Lynn McClannahan.
Autorka artykułów dotyczących terapii behawioralnej dzieci z autyzmem:
– The social referencing observation scale (SoROS) for children: scale development and reliability
Lubomirska, A., Eldevik, S., Eikeseth, S., Strømgren, B., Budzińska, A. (2021), The social referencing observation scale (soros) for children: scale development and reliability. Behavioral Interventions, 36, 635-651.
– Use of scriptc and scripts-fading procedures and activity schedules to develop spontaneous social interaction in a three-year-old girl with autism; Anna Budzińska, Anna Lubomirska, Marta Wójcik, Patricia J. Krantz, Lynn McClannahan; Health Psychology Report, Volume 2(1), 2014;
– The use applied behaviour analysis techniques in reducing self-injurious behaviours in a three-year-old autistic girl; Anna Budzińska, Anna Lubomirska; Acta Neuropsychologica Volume 2009; 7(3): 196-209).
Współautorka kilku scenariuszy odcinków do platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii„.