Międzynarodowe Sympozja Naukowe Fundacji IWRD

anna_lubomirska
dr Anna Lubomirska
Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

dr Anna Lubomirska, ukończyła psychologię na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim.
Od 2006 roku terapeuta w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka, od 2015 roku także trener. W 2009 roku odbyła staż w Princeton Child Development Institute. Od listopada 2010 do grudnia 2016 roku dyrektor IWRD Niepublicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Jest diagnostą oraz tworzy programy i szkoli rodziców objętych opieką Poradni IWRD. Prowadzi szkolenia z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania u dzieci z autyzmem dla nauczycieli i terapeutów na terenie całego kraju. W latach 2013 – 2015 trener i superwizor terapeutów z Austrii i Słowacji, szkolących się w IWRD w ramach projektu unijnego. Jest w trakcie studiów doktoranckich na OsloMet University. Promotorem jej pracy doktorskiej jest prof. Sigmund Eldevik. Wykładowca na studiach podyplomowych „Stosowana Analiza Zachowania – terapia spektrum zaburzeń autystycznych” na Uniwersytecie Gdańskim.

Prowadzi superwizje w Społecznym Przedszkolu Integracyjnym Fundacji Czas Dzieciństwa w Warszawie, które ma status placówki rekomendowanej przez IWRD, oraz w Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książe” w Toruniu. Prowadziła superwizje również w klasach dla dzieci z autyzmem w Szkole Podstawowej nr 69 w Gdańsku. Przetłumaczyła na język polski „Teaching conversation to children with autism: scripts and script fading” oraz częściowo “Activity schedules for children with autism” autorstwa Patricia Krantz i Lynn McClannahan.

Autorka artykułów dotyczących terapii behawioralnej dzieci z autyzmem:

– Teaching the First Component of Social Referencing to Preschoolers with Autism. Reacting to New and Missing Objects in the Environment
Lubomirska, A., Eldevik, S., Eikeseth, S., Budzińska, A. (2023). Teaching the First Component of Social Referencing to Preschoolers with Autism. Reacting to New and Missing Objects in the Environment International, Electronic Journal of Elementary Education, Pages: 87-96
.

– The development and validation of the social referencing observation scale as a screening instrument for autism spectrum disorder
Lubomirska, A., Eldevik S., Eikeseth, S., Riis, S., Budzińska, A. (2022). The development and validation of the social referencing observation scale as a screening instrument for autism spectrum disorder. Behavioral Interventions, 37(4), 1043-1057
.

– The social referencing observation scale (SoROS) for children: scale development and reliability
Lubomirska, A., Eldevik, S., Eikeseth, S., Strømgren, B., Budzińska, A. (2021), The social referencing observation scale (soros) for children: scale development and reliability. Behavioral Interventions, 36, 635-651.

– Use of scriptc and scripts-fading procedures and activity schedules to develop spontaneous social interaction in a three-year-old girl with autism; Anna Budzińska, Anna Lubomirska, Marta Wójcik, Patricia J. Krantz, Lynn McClannahan; Health Psychology Report, Volume 2(1), 2014;
– The use applied behaviour analysis techniques in reducing self-injurious behaviours in a three-year-old autistic girl; Anna Budzińska, Anna Lubomirska; Acta Neuropsychologica Volume 2009; 7(3): 196-209).

 Współautorka kilku scenariuszy odcinków do platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii„.

miedzynarodowe_sympozjum_naukowe_iwrd-1