Międzynarodowe Sympozja Naukowe Fundacji IWRD

Temat: "15 lat IWRD. Terapia osób z autyzmem - model dr Krantz i dr McClannahan w badaniach i praktyce"

Data: 23.04.2021 r.
godz.15.00-20.00

Czas trwania:
5 godz.

Miejsce: online,
na platformie ClickMeeting

Program 2021

15:00-15:20

prof. Marta Bogdanowicz, dr Anna Budzińskamgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Otwarcie Sympozjum
Prezentacja o 15-leciu IWRD

15:25-15:45

dr Anna Budzińska, mgr Ewa Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Efekty terapii w IWRD – badania własne

15:45-16:45

mgr Iwona Ruta Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Metoda skryptów i ich wycofywania.Przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan

mgr Marta WójcikInstytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Uczenie dzieci z autyzmem proszenia o brakujący przedmiot

mgr Katarzyna Hamerlakmgr Anna Młynarczyk, Społeczne Przedszkole Integracyjne Fundacji Czas Dzieciństwa w Warszawie

Uczenie dzieci z autyzmem inicjowania interakcji z rówieśnikami w różnych sytuacjach dnia codziennego w przedszkolu

mgr Anna Piętka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem  w SOSW w Poznaniu

Wykorzystanie metody skryptów podczas zabaw w grupie rówieśniczej

16:45-17:00Przerwa
17:00-18:15

mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Plany Aktywności – definicje oraz przegląd badań dr Krantz i dr McClannahan

mgr Magdalena Żukowskamgr Małgorzata GrzybekPrzedszkole Specjalne w PZSiPS w Legionowie

Uczenie dzieci z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną samodzielnej zabawy i spędzania czasu wolnego

mgr Katarzyna Piechowiak,mgr Irena Wojciechowska, Niepubliczne Przedszkole Integracyjnego ,,Słoneczny Domek” w Kołobrzegu

Zastosowanie planów aktywności w przygotowaniu dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu do rozpoczęcia nauki w szkole

mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę” w Toruniu

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania dzieci z autyzmem i młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością

mgr Żaneta Diks, SOSW w Żukowie

Utrzymanie w czasie umiejętności szkolnych opanowanych  z wykorzystaniem planów aktywności  –  nauka zdalna

18:15-18:30Pytania
18:30-18:40Przerwa

Sesja anglojęzyczna

18:40-18:50

dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Rozpoczęcie części anglojęzycznej

18:50-20:30

dr Gregory S. MacDuff, Princeton Child Development Institute

Activity Schedules: A Strategy to Overcome Prompt Dependence for Individuals with Autism

dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention

Ensuring Effective Dissemination and Advancement of Critical System Variables in Autism Intervention Programs

dr Susan M. Vener,dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute

The Effects of Script-Fading Procedures on Peer Interactions among Children with Autism

dr Eric Rozenblat, dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention

Teaching Joint Attention Skills to Adolescents and Young Adults with Autism Using Multiple-exemplar Training and Script and Script-Fading Procedures

dr Kevin Brothers, Somerset Hills Learning Institute, New Jersey, USA,

Teaching parents to be the teachers their children with autism need them to be: Home and Community Programming